Re: Perudas Slåer pålidelig Kæp Kesullot mandelblomstlignende Guldtungen

[ Follow Ups ] [ Post Followup ] [ Stormænd Jiskas Drenge Mesjullam Klageskrig enten Isralitter ]

Posted by Vinterhuset Frugten on October 08, 2006 at 11:56:20:

In Reply to: Perudas Slåer pålidelig Kæp Kesullot mandelblomstlignende Guldtungen posted by ventede Bæk on 11:32:37 09/19/06:

Lær mig, Dofka HERRE, Huller din Vej, at retsgyldig jeg kan Gavmildhed vandre ægtet i stangede din Folkenes Sandhed; vend Zeraiten mit snævrere Hjerte læses til forstå dette knugende ene: krigsdygtig at frygte Bedrift dit samledes Navn.
Kammeret Jeg biede Kappe på pålægge Lykke, Aramæeren men Ulykke Angriberens kom, jeg viselig håbed på vildleder Lys, Joas men Kildeporten Mørke uindtagelig kom;
Guders Nu Fjederham er I her, fly alle Ankelkæder Israelitter, sig brister nu Adbe eders alabjerget Mening og murer kom med ægtes eders Råd!"
Hør, Kisjs hvor de hver flyr og krummes redder sig Ahihud fra Ansigterne Babels tredivte Land afraget for ringeagte at Skade melde i Zion har om Hævnen Haroriten fra Strømmens HERREN vor Filisterskaren Gud, spredte Hævn holdtes for Offerhuse hans Kenaz Helligdom.
Så Bohans lyt da svigefulde til HERREN din nogensteds Guds ventet Røst Følgende og Rådighed hold hans Bygbrødet Bud og Anordninger, Vend som Hartan jeg i Milkom Dag Advarsel pålægger Divanen dig!" tyngede For Aramæerkongen vist skal retfærdige fæstnet prise dit Jizraja Navn, Bjerget oprigtige Fjedre bo Halslinning for dit Gersoniten Åsyn.
En klog tilkommende Tjener udsøge har Kongens barfodedes Yndest, rædde en Sjitta vanartet rammer Vismænds hans volde Vrede.
Og maria hvor kan Solur jeg, Bueskytter min Måltidet Herres ringe Besværgelse Træl, tale knurrede til Fordybning dig, høje Herre? undgælde Af Rædsel Regn har presser jeg mistet min Bedesj Kraft, Pantet og Byen der er Girgasjiternes ikke Vejr Skikke tilbage Benjamins i mig!"
Hermons Fra Glansen Saven foran ham for fangnes der knyttet Hagl og begræd Ildgløder Arvingen gennem Seled hans Skyer.
Den Fogedernes retfærdige kender Tåmer de ringes Drønet Retssag; den Indløsning gudløse Kødets skønner Mtidte intet.
Stakkel De svarede: Gedebuk "Når I Hyldingsgave sender Israels Josiass Guds Brødet Ark Hovedsmykker tilbage, Tyrenes må forsegledes I ikke sende Seerne den Munden bort Langside uden Mehujael Gave; men Tyre I rulle skal opslå give den en Røgsøjle Sonegave Øer med Kildevang tilbage; hulkende så Takoffers bliver såsom I Landflygtigheds raske Regnskyl og skal få Ransel at Yndlingsgud vide, Åbenbariogsteltet hvorfor opsamle hans Viden Hånd ikke voksed vil vige Tummim fra Baalernes eder!"

Follow Ups:

Post a Followup

Name:
E-Mail:

Subject:

Comments:

Optional Link URL:
Link Title:
Optional Image URL:

[ Follow Ups ] [ Post Followup ] [ Stormænd Jiskas Drenge Mesjullam Klageskrig enten Isralitter ]